Lorne - Torquay – Melbourne

7 december 2014 - Torquay, Australië

Lorne - Torquay –> Melbourne

Lorne is na een klein uurtje de 1ste stop, het is zaterdag en dan is er ook hier meer bedrijvigheid/gezelligheid maw de familie activiteiten all over. Het kustdorpje is nu echt precies zoals we de Great Ocena Road dorpjes hadden verwacht: een boulevard met allerlei (sport en recreatie) activiteiten, koffietentjes etc. Nou, hier was het hor! Een speeltuin van zo’n 100meter lengte, trampolines en een openluchtzwembad op nog geen 50 meter van de oceaan. Ook de lokale (pie award winning) bakkerij met andere ontbijt/lunch/koffie tentjes deden het goed. Last but not least: voor onze dames…leuke boutique-achtige kleding shops. Dat het daarnaast ook extra druk was vanwege de jaarlijkse triathlon gaf nog wel een extra stukje energie aan deze stop.

Torquay is onze volgende slaap-overnachtings-plek...Hier bevind zich het beroemde Bells beach waar het (golf)surfen is uitgevonden. De surfmerken Quicksilver en Billaboing hebben hier hun oorsprong.

We hebben gekozen voor een camping/park met een huisje. Ok, het zijn niet de sjalets en gehele entourage van camping de Bremakker…maar het huisje is echt prima en de speeltuin + spingkussenXL is te gek. Kids blij=Wij blij!

Alhoewel…het weer is ook hier de laaste tijd iets van slag want zo veel bewolkte dagen met deze (slag)regens kennen ze hier ook niet echt. En regenen dat deed het! Dag 2 bijna onophoudend, wat inhield binnen met de oven, als verwarming, aan inhielt. Nog net geen warme chocomelk maar wel een soort van pyama dag on de dekens met veel video kijken.

Tiger Moth scenic & acrobatic flights...oeps nog even bijkomen van het kotsmisselijk zijn hor... ;)

Een van de must do’s – soort van big-boys-toys-kind-of-things…dus wij erheen en plastic works fantastic dus betaald (275Aus$ ofzo voor 40min incl. salto’s en schroeven) en voor we het weten wordt de gele dubbeldekker naar buiten gereden en maken we met z’n allen leuke foto’s en video’s.

HOLY F***…Wat een kick was dat zeg…

Echt wat een ervaring, het opstijgen-vliegen–landen in zo’n open cockpit met super geweldige uitzichten. Dan natuurlijk nog even stoer doen dat we naar 6G acrobatiek wilde doen…en kwam pappa toch even redelijk witjes weer met beide voeten aan de grond.

Oordeel zelf aan de hand van de foto’s en/of video…ruim 40 minuten 6-Flags/attractiepark-achter-elkaar-rush!!!

Wild Life Park Bakkarat – on the way naar Melbourne

What’s in a name? 1 uurtje omrijden naar een soort safaripark de Beekse Bergen in het klein. Sjemig wat een goeie keuze – de zon en een aangename temparatuur lacht ons toe en als we aankomen hebben we nog net niet de gehele ZOO voor ons alleen. De Australische drukte en hun zomervakantie (ja! in december 8 weken) moet nog beginnen. Zeer benieuwd wat dat gedurende onze camper tijd van Cairns naar Brisbane gaat opleveren maar voo rnu is het RUSTIG.

Eeeeuh goeie keuze dus…klein toegankelijk park waar we bij binnenkomst de kangoeroes al relax zien rondhuppelen of opwarmen in de zon. Twee keer knipperen met onze ogen en we zijn ongemerkt 3 uur verder…waarin we in willekeurige volgorde voorbij zagen komen: bijzondere reptielen Boa constrictor, ratel- en groene slang – Sil gehapt wordt door teenager alligator van een kleine 1,5 meter! (Sil: ‘he pappa het is maar goed dat er een raampje tussen was he?’ duh, … pappa&mamma schrokken zich zelf ook een hoedje!) – Tasmanian devil’s – meet&greet&knuffel met Koala’s – Wombat’s – boomkangoeroe’s en een kleine krokodil (5 METER!!! BAM!!!). Geinige bijkomstigheid was dat de zoon van de eigenaren, Charly van 4 jaar oud het ook wel leuk vond dat er een kindje van zijn leeftijd rondliep dus we kregen een soort van prive tour eerst door hemzelf en later met z’n mamma erbij. Blijkt toch dat een “onze” Charly wel een klein beetje wereldberoemd is in Australie…die gek worsteld net zo makkelijk met de kleine krokodillen als dat hij met een boa constrictor sleept…de nieuwe Steve Irwin in de dop?

Vanaf Bakarat…Driving down the M1 richting Melbourne…waar komen toch in een keer al die auto’s vandaan: zo veel mensen bij elkaar hebben we in 2 weken niet gezien!

Again: airbnb is de bom!! Sleutel van ons appartementje hangt in een slot buiten aan het fietsenrek en dan met de lift naar de 13e etage – hoppa! We’re in en wederom keurig, met uitzicht op hartje centrum (China town/street) en op de 16e/17e etage: ROOFTOP SWIMMING POOL – nice!!!

Dat het in de aanloop naar Australische zomer toch wel een beetje frisjes was met een waterig zonnetje en windkracht 4 vertellen we er stiekem even niet bij. Sil is inmiddels zo’n waterratje dat het hem niets kan schelen, zolang ik hem vanuit het water maar meteen in een handoek wikkel en terug draag.

• Australian Slang
  • Bottle shop a.k.a Bottle-o : liquor shop (originally a man with hessian bags going around picking up beer bottles in the 50's and 60's)