Ko Phi Phi

13 februari 2015 - Phi Phi Islands, Thailand

Ko Phi Phi of P P Krabi Thailand ?!

Why Go?

Ja, dat island hoppin’ is een mooi plan maar toch twijfel je wanneer je op een prachtig en gezellig tropisch bounty eiland zit waar we het allemaal super relax-leuk hebben en dan vetrekken we naar het grote onbekende-bekende…een klein weerzien met dit Ko Phi Phi, eilanden groep nadat we daar (toen nog met z’n 2-en) al eens eerder zijn geweest. Toen al zeker super-mooi natuur maar ook druk(kig) en veel party-people die in kroegjes aan buckets (u leest het goed: emmers) mix drank zitten temidden van een heuse boksring alwaar je met je vriendje of vriendinnetje een robbertje mag stompen…FEEST dus?!

Phi-Phi
 - One of Thailand’s most famous spots, Ko Phi- Phi deserves all the praise it gets. Stunning azure waters, gorgeous beaches and breath-taking limestone cliffs make it a great spot for diving, snorkelling, rock climbing or just ogling the scenery as you toast on a beach. After dark, it turns into a hedonistic mess, with dazed eyed twenty-somethings (volgens ons ook zeker onder de twintig…) carrying around minibuckets of sweet cocktails and nursing them like drunken Easter Bunnies. Morning headaches are guaranteed, but there are plenty of sandy stretches to sleep it off until the next round. Als je tenminste je vrij hebt weten te worstelen uit b.v. de Stockholm Syndrome Bar (I kid u not!) en veel van dze barrtejs hebben westerse (touristen) ingehuurd om andere westerse touristen er van te overtuigen dat het feest in de kroeg waar zij voor staan het meest geweldige gaat zijn: hier een flyer met da happy hour tijden erop…oh das van opening tot sluitingstijd! Good to know. Al werden wij niet meer uitgenodigd…er komt een tijd dat je je echt oud gaat voelen of ligt het alleen maar aan het fiet dat je daar rondloopt met 2 kleine kinderen?

Ondanks deze “herrie” is onze hotelletje rustig (geen geluidshinder van I will survive)  wat op zich bijzonder is omdat het net achter een van de winkelstraatjes c.q. partyspots ligt. Het heeft even verderop een op 1ste etage gelegen (infinity)zwembad met uitzicht over het strand en de baai met limestone rotsen. Sil en Juna zijn er perfect in hun element en werken nog een klein beetje (extra) aan hun watervrij worden. Het is daar ook een lekker plekje waar we zeker weer aan het einde van de middag heerlijk een volle zon naar zonsondergang mee pikken en een drankje doen! Proost!

Maar genotzucht uitgaans hotspot dus…helaas, nothing can withstand this glamorous pace forever, and unless limits are set, Phi-Phi is in for an ecological crash…en dat vragen wij ons ook wel af: zal dit over 10 jaar doodsgefeest zijn? De locals vinden het vast wel prima zo…toursisten in overvloed die genoeg geld uitgeven maw er genoeg aan verdient wordt. Deze mentaliteit zorgt er verder wel voor dat van hoge service of enthousiasme om iets goeds neer te zetten wat qua sfeer, hygiene en prijs-kwaliteit verhouding niet meer prima is en vast ook niet hoeft want daar wordt hier door de gemiddelde (party-ganger) tousist niet naar gevraagd…wel drank,bodypaint,vuur en gek doen, ook leuk!

Het boottochtje dat we ondernamen om een beetje (meer) natuurschoon om het eiland te zien was ook echt wonderschoon. Natuurlijk niet voor niets dat ‘The Beach’ als filmloctie hier perfect was en dat is het nu nog steeds echter wanneer je de site ziet en daar dan 50+ bootjes/boten en werkelijk honderden touristen alas mieren door elkaar heen ziet lopen dan geeft dat een iets andere aanblik. Gelukkig hadden we met de kids alleen een soort tourtje afgesproken met de longtailboot kapitein zodat we heerlijk over het water tufte en na een kleine 2 uur met een goed gevoel weer bij vetrek/aankomst punt waren.

1. Debby:
    27 februari 2015
    Lieve Sander, Joyce, Sil en Juna, ik geniet van jullie heerlijke verhalen en foto's!
    Liefs,
    Debby
  2. Anja:
    4 maart 2015
    Ik zat nog te twijfelen of we die kant op gaan deze zomer. Spreek jullie snel. Goeie terugreis. Xx