Apollo Bay – Cape Otway & GREAT OCEAN ROAD !!!

5 december 2014 - Apollo Bay, Australië

Apollo Bay – Cape Otway & Great Ocean road

Vanaf Portland naar begin of eigenlijk einde van de Great Ocean. Bijna iedereen rijdt deze namelijk van oost naar west en wij…juist weer eens andersom. De verwachtingen zijn “Highway 1 California USA” hoog gespannen en het weer is niet echt aan het meewerken. Nergens ziet de wereld er leuk/mooi uit wanneer het miezert en dus grijs bewolkt is. Gelukkig klaart het bij de kust wel op en zien we ook stukken blue sky met een zonnetje. Het is bij de meeste trekplijsters (the Grotto, London Bridge en the Arch) rustig en dat maakt mooie plaastjes…natuur(geweld) is altijd indrukwekkend mooi!

De absolute knaller is dan de rotsformatie de 12 Apostelen(wij tellen maar 7 rotspunten?!?) daar is het mega-druk maar ook dat geeft mooie plaatjes en grappige scenes hoe allelei nationaliteiten hier hun perfecte kiekje in de meeste rare houdingen willen schieten.

Apollo Bay is onze volgend stopover – weer via Airbnb een thuis-huis geboekt en we worden weer alleraardigst ontvangen. Nu maar hopen dat Sinterklaas en z’n reis-Pieten dit adres ook kunnen vinden? Wanneer het de wifi verbinding een beetje fatsoenlijk was proberen we naast faceting uiteraard ook het Sinterklaas journaal te volgen en gelukkig heeft ook hier opa-piet de verlanglijstejes uit de slipper kunnen trekken en in het grote boek geschreven!

Joyce heeft bij het verder uitpakken (van de auto) besloten dat ze nog net niet genoeg excitemet heeft gehad en laat even de autosleutels vanuit een “tijdelijk” persoonlijk opslag plekje in de kofferbak vallen. Dat is het grappige van automatische lock…dan kun je dus niet eer de auto in… “ Er is iets vreselijks gebeurd komt ze overstuur binnen rennen” waar ik bezig ben om op 2 electrsiche kookpitten in de alleen normale-pannen-aanwezig hamburgers te bakken. Geinige rolverdeling toch? Na 1 telefoontje naar de 24-7 road assistance, staat er een Nederlandse ANWB-er in te breken in de auto en 150AUS$ verder hebben we de sleutels terug. No harm done!

Voor Cape Otway fly rijden we de dag erna een uurtje terug (Joyce: oneindige K-weg door dat K-regenwoud…links rijden is als bijrijder ook niet ideaal) en pakken daar een 600m-wandelroute – skyway in de top van de bomen door tropisch regenwoud. Het is gaaf om zo hoog door de bomen te slenteren – we horen wel dieren maar zien er weinig…de erg mooie blauwe mus bij het parkeren van de auto komt het dichtsbij! De kids vinden het springen op de ‘walkways’ zodat ze iets bewegen het leukts (omdat mamma hoogtevrees heeft?). En ja, daar komt dan ook geen kip op af!

Op de terugweg doen we de zuidpunt van cape Otway aan waar inderdaad een karakteristieke witte vuurtoren staat en op de weg ernaartoe: Koala’s! Op de weg terug: Kangoeroes! Jippie!

De volgende morgen hadden we een speciale date staan…7 uur ‘s ochtends opstaan=21uur ‘s avonds in Nederland en dan had: SINTERKLAAS nog even tijd voor ons! Na de 1ste verrassing en gezelligheid met de Sint en z'n Pieten was het kadeautjes uitpakken! Echt fun voor ons allen!!!

• Australian Slang

• Good on ya - well done