Denpasar, Bali – Adelaide, Australie! - Hahndorf, ook Australie :)

29 november 2014 - Adelaide Airport, Australië

Denpasar – Bali – vlucht naar Adelaide: 22:20u vertrek…kids zijn moe en het duurt en het duurt maar in de rij wachten en dan ook nog het full-ticket van Juna weer moeten laten omzetten van baby naar infant: ja, inderdaad ze is net een paar dagen terug 2 jaar geworden: GROM! Gelukkig had dit geintje (van infant naar baby…) ons op Singapore niet al te lang gekost, maar een klein uurtje…Ja, Sil wachten is nooit leuk.

Afzetters, ook dat nog?! Eerst laten ze je betalen om Bali (Indonesie?) binnen te komen en bij weggaan nogmaals, tis maar 4 x (ja, iedereen betaald de zogenaamde airport tax) 200.000 Roepiah (wat omgerekend een slordige 12E p.p. is maar toch…golden business die toeristen!

Vlucht van zo’n 5 uur (dit keer pleurt Juna maar 1x liggend van de stoelen…kun je op afstand door de kinderbescherming worden aangepakt? Door de opa’s en oma’s gaat dit uiteraard met terugwerkende kracht worden

gedaan…maar dit geheel ter zijde. Ze lijkt nog steeds dat blije ei te zijn dus no harm done) dan eindelijk voet op aarde in Australie.

let op - skippies

Hoe streng ze hier ook zijn bij de douane met invoeren van van alles: gek joh dat je geen flessen met hagedissen mee

mag nemen…echter een electrische vliegenmepper mag ook niet! We komen er heel easy en snel doorheen.

Huurauto ophalen en na alle checks: here we come (downtown) Adelaide! huh???…lijkt wel uitgestorven! Geen kip te bekennen en nadat Joyce bij het pinnen en de koffie halen alleen maar lasting werd gevallen door 2 drunken crocodile dundees komen we er achter dat het zondagochtend 7 uur was…koekoek! Gek he dat er dan niets te beleven is.

Op naar Adelaide Hills, Hahndorf…de routeplanner geeft een goeie 20 minuten aan…en dan is ook dit pitoresque stadje aan het ontwaken, kerkgang of zondag ochtend wielrennen met afsluitende koffie bij de plaatselijke Bakker Otto! Wat een feest zo in de zon met een meer naar “normaal” neigende luchtvochtigheid.

Beerenberg strawberry

Dan maar ook meedoen met het zondagochtend ritueel: aardbeien plukken bij Beerenberg (I kid you not)…jummie ones! Juna pakt echt waar voor haar pluk-geld en valt de ene na de ander reuzenaardbei aan...Juna! "ze zijn al dood hor!!"

Anyway: HEERLIJK!

Hahndorf airbnb 4

Dan op weg naar onze 1ste airbnb ervaring…hoe vriendelijk worden we ontvangen en wat een topplekje naast hethuis van de bewoonster, eigenlijk nog in het stadje maar ook al natuur om ons heen: de papagaaien kwetteren er lustig op los.

Adelaide Hills – MOOI en al redeijk uitgestrekt en meteen maar even een wine cellars/tastings aan gedaan (Nepenthe)…onder het motto: we zijn er toch! Fijn:proeven en met een mooie fles Pinot Grigio voor bij het avond eten weer op weg!

Nepenthe Winery

De relatieve jetlag (niets kan meer op tegen de kwelling van dit omturnende bioritme bij aankomst in Singapore) zorgt ervoor dat Juna alleen maar moe blijft en Sil bij het schrijven van dit episteltje nog vrolijk in zijn tent de zaklamp aan het inspecteren is: ja, hij doet het nog en dat 20 keer achter elkaar…)

De kop is eraf, Australie here we ARE!

1ste indruk:

Joyce: opgeruimd en netjes (en ok, duur, duur, een onbijtje net zo duur als uit eten gaan voor het avondeten)

Sander: Amerika-feeling…AWESOME !!!

Sil: leuk dat papa en mama alles opruimen en inpakken…en oh ja: leuk dat ik de hele tijd korte broeken mag dragen!

Juna: ssssssssssssleeeeeeeeeeeeeppp

• Australian Slang

G'day, mate! We tried learning these Australian slang words and phrases

to feel at home on our first days and further Down Under...

• ​Aussie (pron. Ozzie) - Australian

Footnote Joyce

Onze eerste ervaring met kangaroe's op de lokale kinderboerderij. Okee ik vindt het ook best spannend, zijn best groot deze. Dapper met een zakje korrel gaan we ervoor. Nou die korrels lusten ze wel. Tip; houdt  het zakje laag, kangaroe kunnen goed staan op hun staar en achterste poten en dan zijn ze ineens heel groot en heel zwaar als ze tegen je aan leunen. Even rustig blijven, vooral niet laten merken dat ik ook erg schok. Sil: hij moet zijn nagels knippen, kom we gaan.  Juna (mij nergens bang voor) aaien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl